Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Propozycje zabaw na czas zawieszenia zajęć

CZWARTEK 30.04.2020 - SŁONECZKA

Na początek zapraszam w podróż po Polsce. Nasza ojczyzna to piękny kraj o różnorodnym krajobrazie. Mamy wysokie góry, czyste jeziora, piaszczyste plaże nad morzem, nowoczesne miasta i piękne zabytki w miastach o długiej historii. Dziś zwiedzimy różne ciekawe miejsca. Zapraszam do samolotu.

  1. Zabawa „Samolot”. Na hasło: Piloci do samolotów! dziecko kuca i kręci rękami młynki (rozruch silnika). Na dźwięk dowolnego instrumentu jaki mają Państwo w domu, może to być nawet uderzenie klocka o klocek wstaje z rozpostartymi szeroko rękami i biega swobodnie po pokoju (samolot leci). Na hasło: Lądujemy! ponownie kuca. Ten zestaw ruchów będzie się powtarzał pomiędzy kolejnymi przystankami wycieczki po Polsce.
  2. „Góry”. Dziecko po wylądowaniu naśladują wędrówkę w górę i w dół po górach. Gdy wystukujemy rytm wolno wspinamy pod górę, gdy szybciej– zbieganie z górki.
  3. „Stolica Warszawa”. po stolicy będziemy poruszać się metrem, a metro to nic innego jak miejski pociąg jeżdżący pod ziemią. Sformułujcie wspólnie ( można zaprosić rodzeństwo jeśli jest) pociąg, który będzie się poruszał po pokoju, na hasło : stacja zatrzymujemy się i chwilę odpoczywamy
  4. „Jeziora mazurskie”. Jesteśmy na Mazurach i płyniemy żaglówką. Rodzic jest kapitanem,
    a dziecko załogą. Umówcie się z dzieckiem gdzie w pokoju będą znajdować się: dziób (przód), rufa (tył) i obie burty (boki) ich żaglówki. Następnie wydajecie dziecku polecenia, np. Na dziób!, Na rufę!, Na prawą/lewą burtę!, a załoga biegnie w ustalone miejsce. Wydajemy polecenia kilka lub kilkanaście razy.
  5. „Kraków”. Oznajmicie dziecku, że przybyliście do Krakowa, gdzie w jamie mieszkał niegdyś smok, znany dzieciom z legendy o Smoku Wawelskim. Dziecko zamieniają się
    w smoka i kroczy ciężko, kłapiąc paszczą utworzoną z wyciągniętych rąk i zagiętych palców-zębisk. Podaje rytm kroków wystukując go na instrumencie.
  6. „Morze”. Jesteśmy nad polskim morzem. Przylecieliśmy odpocząć i zrelaksować się. Dziecko udają, że kładzie się na piasku, żeby się poopalać. Przypominamy, że aby dobrze odpocząć, trzeba leżeć w ciszy, słuchając jedynie odgłosów otoczenia. Odtwarzamy nagranie odgłosów morza. Możemy też pomóc dziecku się wyciszyć poprzez tworzenie w jego wyobraźni odpowiedniej scenerii, np. mówiąc przyciszonym głosem: Słoneczko pięknie grzeje. Czuję, jak ogrzewa moją buzię, brzuch, jedną rękę, drugą rękę, obie nogi. Jest ciepło, cicho i leniwie. W tej ciszy słychać tylko szum fal i pokrzykiwanie mew. Jest mi tak dobrze, że prawie zasypiam…
  7. Posłuchaj wiersza https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M, spróbuj nauczyć dziecko chociaż małego fragmenciku.
  8. Drugiego maja wywieście flagę w Waszym domku. Możecie przykleić w oknie flagę, którą przygotowaliście we wtorek
    Dla chętnych: karty pracy przygotowane przez Wydawnictwo MAC - Kompleksowe rozwiązania dla edukacji  https://www.facebook.com/…/a.16060747196…/2729371163960801/…
Data dodania: 2020-04-30 07:54:08
Data edycji: 2020-04-30 08:24:20
Ilość wyświetleń: 40
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Zadzwoń Wyślij e-mail