Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Propozycje zabaw na czas zawieszenia zajęć

PIĄTEK 29.05.2020 - BIEDRONKI

Witajcie Biedroneczki. Oto propozycja zabaw i zadań na dzisiejszy dzień.

ZADANIE  1.  

Na początek niech dzieci zaśpiewają piosenkę –„Dżungla” , mogą też przedstawić ruchem słowa piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ

ZADANIE  2. 

Przeczytajcie dziecku wiersz D. Wawiłow – „Zoo”

W zoo jest wesoło, ludzie chodzą w koło,                                                                                                                

byk ma duże rogi, bocian nie ma nogi,                                                                                                                       

foka pływa w stawie, nie widać jej prawie,                                                                                               

słonie wodę piją, niedźwiedzie się biją,                                                                                                       

sowa w domku siedzi, boi się niedźwiedzi .

Ale najładniejsze są zielone rybki,                                                                                                                             

patrzą sobie na mnie zza zielonej szybki                                                                                                         

 i zębów nie mają, i rogów nie mają,                                                                                                                   

i tylko tak sobie pływają, pływają,                                                                                                        

pływają, pływają i się uśmiechają.

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści wiersza. Oto przykładowe pytania:                                                     - Wymieńcie zwierzęta, które były w zoo.                                                                                                                    – Które zwierzęta podobały się dziecku najbardziej?                                                                                    – Jakie prawa mają zwierzęta? ( Należy zapewnić im odpowiedni pokarm i wodę. Nie wolno zadawać im bólu i cierpienia. Nie wolno ich porzucić. Należy zapewnić im właściwe warunki życia. Należy chronić je przed warunkami atmosferycznymi, które zagrażają ich życiu lub zdrowiu.

ZADANIE  3. 

Teraz pobawcie się w teatrzyk, wykorzystując zwierzątka wykonane na wcześniejszych zajęciach, układając własną historię o życiu i przygodach zwierząt. Możecie również ulepić zwierzątka z plasteliny lub wyciąć sylwety zwierząt z papieru.

ZADANIE  4.

Zatańczcie do piosenki – „Idziemy do zoo”. https://www.youtube.com/watch?v=xhB9Vl4qORY  

ZADANIE  5. Teraz zapraszam do wykonania karty pracy dotyczącej doskonalenia analizy sylabowej (załącznik nr1) - zadaniem dzieci jest narysowanie w okienkach znajdujących się pod obrazkami zwierząt tylu kropek, ile sylab występuje w wyrazie. Dodatkowo mogą pomalować zwierzęta. Karta pracy (załącznik nr 2, 3), KP5 (ćw.1,2,3,4 s.34- 35) – 6latki

Życzę powodzenia.                                                                                                               

 

 

Data dodania: 2020-05-29 06:35:11
Data edycji: 2020-05-29 06:35:47
Ilość wyświetleń: 31
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Zadzwoń Wyślij e-mail