RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(Przedszkole Miejskie Trzcińsko-Zdrój)
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO REALIZOWANA JEST W PRZEDSZKOLU W GODZINACH
OD 8.00 DO 13.00
6.45 – 8.00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne,
- zabawy zorganizowane w kole, przy muzyce,
- utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę ( grupa mieszana).
8.00 – 8.30 ZAJĘCIA RUCHOWE
- zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne,
- czynności higieniczno- porządkowe, przygotowanie do posiłku.
8.30- 9.30 ŚNIADANIE – z podziałem na grupy
(zgodnie z harmonogramem posiłków)
- czynności samoobsługowe,
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole,
- czynności higieniczne po posiłku.
9.30-10.00 ZAJĘCIA EDUKACYJNE ( wszystkie grupy)
-zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego( rozwijanie aktywności dziecięcej: językowej, matematycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, plastycznej).
10.00-11.00 ZABAWY SWOBODNE
- zabawy organizowane na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze,
- spacery, wycieczki ( poznanie środowiska przyrodniczego
i społecznego w najbliższym otoczeniu przedszkola),
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
- gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
11.00-11.30 ZAJĘCIA EDUKACYJNE ( drugie- w grupie dzieci pięcioletnich)
- zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego ( rozwijanie aktywności dziecięcej: językowej, matematycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, plastycznej).
11.30 – 13.00 OBIAD- z podziałem na grupy
( zgodnie z harmonogramem posiłków)
- czynności higieniczno porządkowe oraz przygotowanie do posiłku,
- obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
- zabawy swobodne,
- praca indywidualna z dzieckiem.
13.00- 14.10 RELAKSACJA
- rozchodzenie się dzieci przebywających w przedszkolu 5 godzin,
- słuchanie/ oglądanie bajek,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- słuchanie muzyki, zabawy teatralne,
- pobyt na placu przedszkolnym,
- tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem.
14.10 – 14.30 PODWIECZOREK
- czynności higieniczno- porządkowe.
14.30 – 15.45 ZABAWY I PRACA INDYWIDUALNA Z DZIECKIEM
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco –kompensacyjnym i wychowawczym,
- zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe,
- rozchodzenie się dzieci.