Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Propozycje zabaw na czas zawieszenia zajęć

CZWARTEK 02.04.2020 - BIEDRONKI

„Pralka i myjnia”.

Witam wszystkie Biedronki i zapraszam do wspólnej zabawy.

ZADANIE 1.

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy naśladowczej „Sprzątamy”- dziecko staje na środku pokoju i prezentuje ruchy wykonywane podczas sprzątania. Zadaniem mamy jest odgadnąć pokazywaną czynność i ją odtworzyć.

ZADANIE 2.

Następnie proszę aby mamy odczytały wiersz „O lalce w pralce”:                  

Tu w łazience stoi pralka. Pierze się w niej moja lalka, 

kręci się też mały miś – bo się wybrudzili dziś.

Lalka była na wycieczce, w bardzo ładnej sukieneczce,                                                              

i przypadkiem obok płotka wpadła do kałuży z błotka.                                                                

Żeby tego było mało, brat misia oblał kakao…

Lalka brudna, misiek też! – Co tu robić! Mamo! Wiesz?!                                              

Obejrzała mama lalkę: - Nastawimy zatem pralkę.                                                                       

 Wzięła misia, brudne ubrania i wszystko poszło do prania.                                                           

 Teraz czekam, aż się skończy. Wtedy lalka do mnie dołączy.

Teraz dzieciom zadajcie pytania związane z treścią wiersza: Co się stało z lalką i misiem?    Co zrobiła mama? Kiedy dorośli używają pralki? Z czego zrobiona była lalka, skoro prała się w pralce. Co należałoby zrobić, gdyby lalka z plastiku.

ZADANIE 3.

Zapraszam teraz do zaśpiewania piosenki z pokazywaniem - „Praczki”.     https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M

ZADANIE  4.

Teraz wykonamy ćwiczenie KP3 (ćw.2, s.49, zdjęcie 2), w którym mamy dopasować czynność do sprzętu.

ZADANIE  5.

Zapraszam wszystkie dzieci do zabawy ruchowej – „Samochody”- dzieci naśladując samochody biegają po pokoju na słowo mamy – myjnia – zatrzymują się i udają, że myją samochód (naśladując odgłosy): polewa wodą (trrrr, trrr…), mydli (szuru-buru, szuru-buru), znów polewa (trrrr…), na koniec suszy (szszsz…).

ZADANIE  6.

Na zakończenie pokolorujecie obrazek składający się z figur geometrycznych (zdj. 3), możecie też wyciąć figury geometryczne pokolorować i ułożyć obrazki (zdj. nr 1). Proponuję jeszcze dla chętnych pracę plastyczną – Słońce i żaba -https://dzieciakiwdomu.pl/2015/04/slonce-i-zaba-tworczosc-z-papierowych-talerzykow.html

Życzę powodzenia.

Data dodania: 2020-04-02 08:17:47
Data edycji: 2020-04-02 08:31:46
Ilość wyświetleń: 195
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Zadzwoń Wyślij e-mail