Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Propozycje zabaw na czas zawieszenia zajęć

CZWARTEK 16.04.2020 - BIEDRONKI

Witam Biedroneczki w kolejnym dniu naszej zdalnej pracy. Propozycja zabaw i zadań na dzisiejszy dzień.

ZADANIE  1.

Zapraszam do zabawy rozwijającej analizę i syntezę głoskową wyrazów „Co jest za szybą?” Dziecko podchodzi do okna mama wymawia głoskę, a zadaniem dziecka jest odnaleźć i wskazać coś, czego nazwa rozpoczyna się od podanej głoski np.: „s” – samochód, „u”- ulica, „d” – dom itp. dzieci mogą też dzielić te słowa na sylaby i głoski.

ZADANIE  2. 

Kolejnym zadaniem jest wykonanie „Pudełka na skarby”. Przygotujcie tekturowe pudełko, może być opakowanie po herbacie, lekach, itp. a zadaniem dziecka będzie je  ozdobić według własnego pomysłu, używając dostępnych materiałów plastycznych: kolorowy papier, klej, farby, wata, flamastry, plastelina, tasiemki itp.

ZADANIE  3.

Kolej na zabawę ruchową z wykorzystaniem nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

ZADANIE  4.

Proszę przeczytajcie dzieciom opowiadanie U. Piotrowskiej – „Piesek i noc”- załącznik nr1. Po wysłuchaniu opowiadania porozmawiajcie na temat treści tekstu. Pytania do opowiadania:  Czego szukał Piesek? Kogo pytał o drogę? Jakie ptaki kąpały się w kałuży? Dlaczego sowa nie wierzyła, że Piesek odnajdzie noc? Jak długo Piesek szukał nocy?

ZADANIE  5.

Zapraszam do zabawy z dokańczaniem zdania – „Kiedy jest ciemno…”. Mama mówi np. Kiedy jest ciemno kładę się spać. Następnie dziecko podaje swoje propozycje  np: Kiedy jest ciemno zapalam światło. Kiedy jest ciemno, na niebie świecą gwiazdki. Kiedy jest ciemno, na niebie pojawia się księżyc. itp.

ZADANIE  6. 

Teraz czas na zabawę ruchową – „ Słońce wstaje, słońce śpi”- dziecko naśladuje swoim ciałem słońce. Dziecko z pozycji  na klęczkach powoli wstaje, ustawiając się wysoko na palcach na znak wschodzącego słońca. W tej pozie zostaje, dopóki nie usłyszy polecenia „słońce zachodzi” i powolutku pochyla się i siada na dywanie.

ZADANIE 7.

Teraz proponuję ćwiczenia grafomotoryczne – poćwiczymy nasze rączki, dzieci piszą po śladzie   – załączniki 2.3

ZADANIE  8. 

Czas na przypomnienie  nazw dni tygodnia, nazw miesięcy i pór roku. Dzieci wspólnie z mamą w kolejności wymieniają dni tygodnia, miesiące oraz pory roku. Wykonanie pracy z następstwami pór roku-  załącznik nr 4.

ZADANIE  9. 

Na zakończenie zapraszam do zabawy ruchowej z wykorzystaniem nagrania https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Życzę miłej zabawy.

Data dodania: 2020-04-16 08:37:20
Data edycji: 2020-04-16 08:38:16
Ilość wyświetleń: 141
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Zadzwoń Wyślij e-mail