Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Propozycje zabaw na czas zawieszenia zajęć

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 - BIEDRONKI

Witam, Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci. Oto kolejne propozycje zabaw i zadań. 

ZADANIE  1. 

Proszę aby rodzic odczytał zagadkę: „Co to za miejsce?” wprowadzającą do tematu:

Różne zwierzęta tam bywają pewnie wszystkie się znają,                                                                                                                                                                                                                                                              chodzą, brykają i skaczą, muczą, gęgają i gdaczą.                                                                                                                                                                                                                                                                  Każde z nich domek swój ma pan gospodarz o nich dba.  (wiejskie podwórko)

 

ZADANIE  2.  

Zapraszam do zabaw ruchowych –„Koty się budzą”- dziecko robi klęk podparty, dolny odcinek kręgosłupa „wpycha” mocno w podłogę tak aby stał się w tym miejscu wklęsły. Głowa podniesiona. Na hasło: koci grzbiet, górny odcinek kręgosłupa  „wypycha” w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb. Głowę chowa między ramionami.  „Króliki skaczą” – dziecko skacze po podłodze w różnych kierunkach. „Idą kaczki” – marsz na ugiętych nogach. „Koniki” – dziecko biega uderzając piętami o pośladki.

 

ZADANIE  3. 

Proszę rodzica o odczytanie bajeczki ortofonicznej – „W zagrodzie Małgosi”. Rodzic czyta bajkę, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi, każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau. Kotek miauczy: miau, miau, miau.                                                                                                                                                                                                                                                Kura gdacze: kod, ko, da. Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę. Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be. Koza muczy : me, me, me.
Indor ulga: gul, gul, gul. Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr. A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści utworu: - O czym była ta bajeczka? – Jakie zwierzęta mieszkają w zagrodzie cioci Małgosi? – Jakie wydają odgłosy?                                                              Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego – „Zwierzęta na wsi” https://youtu.be/xrgowwp1V-U

 

ZADANIE  4. 

Wykonajcie ćwiczenie w KP4  ćw.(1,s.18.)- połącz w pary takie same krowy. Możecie również wykonać ćwiczenia grafomotoryczne. https://i.pinimg.com/236x/8d/85/4c/8d854cf000f00b3ef9a639e81cb69ce5--worksheets-for-kids-menu.jpg.  Podziel na sylaby nazwy obrazków: https://encryptedtbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOX7FkDUaLn42vzE8hVR6vni8mC5uVG7mhKFddQ4W7fyE5koGXJA&s

Data dodania: 2020-05-11 08:19:54
Data edycji: 2020-05-11 08:21:29
Ilość wyświetleń: 97
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Zadzwoń Wyślij e-mail