Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Propozycje zabaw na czas zawieszenia zajęć

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020 - JEŻYKI

  1. Przeczytajcie dzieciom opowiadanie Urszuli Piotrowskiej „Plastelinowe zoo”.

„Plastelinowe zoo”

Od rana padał deszcz . Padał i padał . Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup . Dzieci były w złych  humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo . Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć . A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach .

– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek .

– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani .

– Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda,  domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta .

– Ale wspaniały pomysł, hej hop!Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy .

A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki:

Jak nazwiemy takie zwierzę,

które trąbą wodę bierze

i polewa całe ciało

– wody trzeba więc niemało.

– Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka .

Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować .

– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola .

– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego .

Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała:

Groźnie syczy, pluje jadem,

bo jest niebezpiecznym gadem.

Zwinnie wije się jak lina

– lepiej z taką nie zaczynaj!

– Żmija, żmija! – rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss…

I Trampolinek ulepił długą żmiję . Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła .

A pani zadała kolejną zagadkę:

Zjada mięso z apetytem

i potrząsa grzywą przy tym.

Królem zwierząt jest na świecie,

ale o tym dobrze wiecie.

Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa . A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę .

Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta . I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie. To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz .

                                                                                                                             Urszula Piotrowska

  1. Porozmawiajcie z dziećmi na temat treści opowiadania:

Jak wygląda ogród zoologiczny?,

O jakich zwierzętach była mowa?

Jakie inne zwierzęta można tam spotkać?

Jak trzeba zachowywać się w zoo?

3.Poproście dzieci o narysowanie kredkami dowolnego zwierzątka mieszkającego w zoo.

  1. Pobawcie się w układanie zadań z treścią, wykorzystanie obrazków zwierzątek z KA, k. 9.
  2. Zaproponujcie dzieciom wykonanie pracy z KA, k. 9. 2.
Data dodania: 2020-05-15 07:32:04
Data edycji: 2020-05-18 07:29:41
Ilość wyświetleń: 105
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button
Zadzwoń Wyślij e-mail